Exerciții care te ajută să-ți recapeți sănătatea emoțională și mentală

Momentele din viața noastră în care traversăm situații negative, dificile sau contexte pe care le percepem ca pe un pericol ce depășește posibilitatea de rezolvare sunt inevitabile. În lipsa unor mecanisme de apărare, ele duc la anxietate, depresie, furie sau senzații de panică.

Dacă organismul nu se relaxează prin tehnici specifice, starea de panică se adâncește tot mai mult, determinând apariția unor consecințe fizice și psihice de amploare. Organismul este afectat si apar boli ale inimii, hipertensiune, boli de rinichi, arteroscleroză, dureri de spate, boli de piele, ulcere etc. Din fericire, multe dintre aceste efecte negative pot fi ținute în frâu dacă învățăm să ne schimbăm atitudinea și felul de a gândi, cu ajutorul unor metode simple și eficiente.

Cum să menținem echilibrul dintre minte și emoție?

Totul ce întâmplă cu noi este, de fapt, o stare a minții noastre. Aceasta creează uneori scenarii negative și limitări, inducându-ne stări care ne dezechilibrează tot mai mult. Atitudinea noastră este cea care alege. Ne putem detașa de situații neplăcute și evenimente care ne-au marcat existența ori putem adânci perspectiva aceasta a victimizării, a neputinței de a trăi aici și acum.

Atitudinea este un filtru mintal prin care percepi lumea, filtru care poate fi optimist (jumătatea plină a paharului) sau pesimist (jumătatea goală a acestuia). O persoană cu atitudine optimistă știe să se concentreze asupra soluțiilor și aspectelor pozitive, vede și găsește posibilități și oportunități care o duc mai aproape de scopul propus.

O persoană cu atitudine optimistă își păstrează entuziasmul, încrederea în sine, sănătatea emoțională și mintală. Pericolul de a trăi în trecut și de a trage după noi amintiri ale trecutului este fără rezolvare.

Devino OBSERVATORUL tău și această stare de detașare te distanțează de victimizare și te aduce în prezent, unde poți găsi soluții.

Întreabă-te:

Ce gândesc eu acum?
Ce simt eu acum?
Ce vreau eu cu adevărat?

Sunt întrebări care ne scot din limitare, ne aduc în momentul prezent și ne determină să luăm decizii pentru prezent și viitor. O atitudine relaxată determină o stare psihică bună, o atitudine pozitivă și, implicit, echilibru emoțional. Încrederea în sine îți dă forță și enegie, ea te duce mai aproape de țelul tău, este o energie continuă, o energie alimentată sau slăbită în fiecare zi de emoțiile pe care le emani.

Exerciții care te ajută să-ți recapeți sănătatea emoțională și mentală

Ce exerciții putem face pentru a ne păstra echilibrul emoțional

Vizualizarea este o metodă de relaxare cu ajutorul imaginilor mentale pentru obținerea unei stări de echilibru, de relaxare profundă.
Există momente când imaginile create de mintea noastră devin distructive, scenarii care ne blochează emoțional și totul devine apăsător și fără rezolvare. Este important ca în astfel de momente să facem o pauză și să ne relaxăm.

  • Așază-te într-o poziție confortabilă.
  • Închide ochii.
  • Inspiră adânc, lin, relaxat și pe măsură ce expiri, relaxează-ți corpul.
  • Imaginează-ți un loc liniștit, un loc minunat - o plajă, o pajiște, un copac și vizualizează-te pe tine în acel loc.
  • Spune-ți că atunci când vei deschide ochii te vei simți grozav, complet treaz, relaxat.
  • Deschide ochii.

Acești 6 pași sunt naturali și au capacitatea de a-ți transforma viața. În câteva momente, vei vedea cum îți poți schimba starea de spirit.

Un alt exercițiu asemănător, dar mai amplu, pentru vizualizare:

  • Găsește un loc liniștit (locul ideal de relaxare în percepția ta). Primul pas în învățarea vizualizării este găsirea unui loc de relaxare. Poți alege: un copac umbros, locul tău preferat de acasă, biroul personal, orice spațiu te simți relaxat și calm.
  • Curăță-ți mintea. Când te pregătești pentru vizualizare, stai într-o poziție în care să te simți confortabil un timp îndelungat. Un scaun confortabil, un fotoliu, cu mâinile odihnindu-se pe genunchi.
    - închide ochii.
    - relaxează-te prin respirație adâncă (respiră adânc de câteva ori).
    - continuă să te concentrezi pe respirația ta.
    - numără înapoi de la 20 (19....18.....17.... descrescător, până la 0) pe fiecare respirație, tot mai adânc.
    - repetă, până când mintea îți este liberă.
  • Imaginează-ți scopurile tale. Vizualizează toate detaliile din ziua finală a proiectului tău, cu cât de multe detalii poți, într-o imagine cât mai completă.
    - vezi: cum ești îmbrăcat/ă?
    - ce auzi: sunete?
    - oameni: cine e prezent?
    - simte: ce mirosuri, culori simți?
  • Scrie-ți gândurile. Creează un colaj cu ideile tale.

Poți recadra situația, adică ai posibilitatea de a vedea o altă perspectivă, cu beneficiile ce decurg din noul scenariu, ceea ce îți schimbă implicit și starea psihică, emoțională și fizică. Vezi și ascultă doar ce te înveselește, ce te face să te simți bine!

 

Citește si: